F.A.Q.s

Spørsmål som ofte blir spurt

Hvordan sendes varene?

Ved bestilling før kl. 15.00 vil varene bli sendt med bil samme dag og vil ankomme kunden senest 2 dager senere avhengig av hvor kunden bor. Det er mulig å følge varetransporten via “TRACK”-linken som vises på ordren når varen er sendt.  

Når mottar jeg varene?

Om du bestiller varene før kl. 15.00 vil du motta varene senest inne to dager. Er du i nærheten av Oslo får du sannsynligvis varene dagen etter.

Kan varene sendes til utlandet (utenfor Norge)?

Nei, varer kan ikke sendes utenfor Norge. Imidlertid kan du bestille varene på www.belenus.dk og få varene sendt til Danmark. 

Hvilke transportmuligheter finnes?

Det er en standard transportmåte og det er med bil. Det er mulig å hente varene, men det må avtales på forhånd. 

Spesielt for Oslo-området
Du kan avtale å få varene tilkjørt samme dag mot et lite frakt-tillegg. Dette gjelder i hovedsak Oslo og deler av Østlandet.

Payment Information

Hvilke betalingsmåter aksepteres?

Varene betales via kredittkort eller PayPal. Det betyr debetkort og kredittkort, altså bankkort med Visa, Eurocard, Mastercard, American Express og Diners Club.

Er det trygt å handle på Internett?
De fleste aktører som tilbyr varer via Internett er seriøse og sikre aktører. Ønsker du å forsikre deg er det lurt å sjekke opp firmaet via firmaopplysninger . Kontroller at firmaet har kontor i Norge og at det har eksistert en stund. Du kan søke på Google etter opplysninger om firmaet, Belenus as, og se om du finner noen negative meldinger. Finner du det må du søke å finne ut av om denne negative omtalen er reell eller om det er noe galt med den som skriver. Søk også på nettstedet, www.belenus.no, etter meldinger fra kunder. Er det et utenlandsk firma bør du kanskje være enda mer forsiktig. 

Ordrer og Returer

Hvordan bestiller jeg varer?

Klikk deg inn på butikksiden og finn det produktet du ønsker. Når du beveger musen over produktet eller klikker på produktet kan du klikke knappen “Legg i handlekurven”. Om du ikke velger flere blir det en vare du legger i handlekurven. Er det en lampe bør du også huske å kjøpe en pære. Belenus har et godt utvalg av LED-pærer. Når du har fått alle varene dine i handlekurven klikker du på “Gå til Kassen”. Her velger du betalingsmåte, kort eller PayPal og gjennomfører kjøpet. Når du har betalt går det umiddelbart en beskjed til lageret hos Belenus som pakker og sender varen til den adressen du har ført opp. Deretter får du en epost som forteller at varene er sendt. I e-posten er det også en sporingsknapp du kan klikke på for å følge varene dine fra Belenus og hjem til deg. 

Trenger jeg å registrere meg med egen konto for å kjøpe varer?

Du trenger ikke å registrere deg, registrerer du en ordre vil varene bli sendt til deg uansett. Men, om du ikke registrerer deg kan du ikke senere gå inn og finne kjøpsordrene dine osv. Derfor er det mest praktisk å ha en egen konto slik at du i ettertid kan sjekke ordrene dine osv.

Hvor skal jeg henvende meg om jeg har spørsmål?

På sidene finner du en knapp som heter “Kontakt”. Klikker du på den finner du e-postadresse, chatte-ikon og telefonnummer. I normal arbeidstid får du som regel svar med det samme.

Hvordan kan jeg endre eller kansellere en bestilling?

Sålenge bestillingen ikke er behandlet hos Belenus kan du selv gå inn og endre bestillingen din. Er den derimot behandlet (pakket) av Belenus er ikke dette mulig. Da kan du prøve å ringe og se om det er mulig å få utført endringene dine. 

Ønsker du å kansellere hele bestillingen må dette skje før varene er pakket og sendt fra Belenus. Rekker du ikke dette har du 14 dagers angrefrist du kan benytte deg av. Ulempen da er at du må betale for returfrakt av varene.

Kan jeg spore mine varer?

Ja, du kan spore dine varer. Når varene sendes fra Belenus går det en e-post til deg hvor du finner linken til sporings- skjermbildet. Klikk på denne linken og du vil se hvor varene er og har vært.

Hvordan kan jeg returnere et produkt?

Du har 14 dagers angrefrist ved kjøp via vår netthandel. Ønsker du å benytte deg av det må du  selv sørge for å sende varene tilbake til Belenus. Det medfølger returinformasjon i pakken som kommer fra Belenus. Det er viktig at varene ikke har vært brukt, at de ikke er skadet, og at emballasjen er sikker. Når returvarene ankommer Belenus vil de gå gjennom en mottakskontroll som sjekker at varene er ok. Deretter vil pengene tilbakeføres den kontoen varene ble betalt med.  

Husk: Varene kan ikke være synlig brukt eller skadet. Var varene skadet ved ankomst hos deg er det transportøren som er ansvarlig. Derfor er det viktig når du mottar varer at du sjekker at emballasjen ikke er synlig skadet. Er den det må du påføre det der du kvitterer på mottaket. Eller du kan nekte å kvittere for mottaket om det er store skader. Da bør du sørge for at du og transportøren samme pakker opp varene og kontrollerer innholdet.

Pærer til lampene

Lampene leveres uten pærer. Dette fordi valget av pære er en personlig sak som kunde selv må velge. Vi anbefaler LED-pærer for alle våre lamper både av hensyn til miljøet, LED-pærer bruker særdeles lite strøm, og av hensyn til lys-kvaliteten. LED-pærer bruker ca. 80 % mindre energi og lever gjerne i over 20 år.  Økonomien i å bruke LED-pærer er derfor svært god.